Chystaný Battlefront rozdělil hráče a fanoušky Star Wars na dvě skupiny. Jedni se těší a vidí hru v tom lepším světle. Ti druzí odsuzují chybějící kampaň pro jednoho hráče a bojí se, že hra bude jen nový design pro Battlefield. Jak to nakonec dopadne, si budeme muset počkat do listopadu. Ale přesto vám můžeme podat malou ochutnávku ze hry v podobě exkluzivního rozhovoru s Petrem Ciesaríkem z herního pořadu Re-Play, kterému se poštěstilo Battlefront si již zahrát.
Petře, mohl bys nám krátce říct, čím se živíš?
Působím v pořadu Re-Play jako redaktor a korektor zároveň. 10 let se také snažím udržovat při životě stránky swgc.cz, které se věnují Star Wars hrám. Samozřejmě mám i normální zaměstnání, ale to si myslím, že stejně nikoho nezajímá. :)
Na Gamescomu sis mohl Battlefront zahrát. Co všechno jsi měl možnost vyzkoušet a jaké jsou Tvé první dojmy?
Pozitivní. Velmi pozitivní. Musím se přiznat, že po prvním oznámení jsem byl ke hře skeptický, ale časem si mě začala získávat čím dál tím víc. K dispozici jsme měli pouze letecký mód Fighter Squadron. V lobby EA si lidé mohli také zahrát kooperační mód Missions, ale na ten jsem si bohužel čas nenašel, takže můžu zhodnotit pouze mód Fighter Squadron. Ten měl spád a hlavně parádní audiovizuální zpracování. Scénář bitvy byl poměrně jednoduchý - nejdříve se to řezalo hlava nehlava a po chvíli došlo na výplňové úkoly typu sestřel odlétající transport anebo ho naopak braň za každou cenu. Mapy nebyly zbytečně velké, čili nedocházelo k nějakému zmatenému poletování ve vzduchu a hledání nepřátelských stíhaček. Nenudil jsem se.
Hrál jsi za obě frakce a jsou v jejich jednotkách či stylu hraní nějaké rozdíly?
Při prezentaci jsme mohli hrát pouze za přidělenou jednotku. Já nafasoval imperiální TIE Fighter a šlo se na věc. Zahráli jsme si dvě bitvy a prohození jednotky nám nebylo umožněno, jednotlivé stíhačky tedy nemůžu porovnávat. Zamrzelo mě, že ani v rámci frakce nebylo možné si vyzkoušet například TIE Interceptor, ale co už, aspoň se mám na co těšit!
Jak na Tebe hra působí v porovnání s druhým Battlefrontem (pokud jsi jej hrál)?
Druhý Battlefront jsem samozřejmě hrál. Nevím, jak to bude u pozemních bitev, ale minimálně ty letecké mi přijdou akčnější a svižnější, než jak tomu bylo u starších dílů. Vesmírné bitvy v druhém Battlefrontu mi vždycky přišly takové mdlé. Jasně, člověk byl nadšen z toho, že si v multiplayeru mohl zahrát oblíbené vesmírné bitvy ze Star Wars, ale co si budeme povídat, k dokonalosti to mělo daleko.
Postrádáš vesmírné bitvy, nebo je možnost létat pouze nad povrchem planety dostačující?
No, já hlavně postrádám nějaký pořádný vesmírný Star Wars simulátor ve stylu starších her jako TIE Fighter nebo X-Wing vs. TIE Fighter. Co se ale týče samotných leteckých bitev - myslím, že boj v atmosféře je naprosto dostačující. Nevidím v tom problém a třeba se do vesmíru podíváme v nějakém budoucím přídavku.
Už od zveřejnění prvního gameplaye z Hothu se našlo mnoho lidí, kteří tvrdí, že se jedná pouze o předělaný Battlefield. Co si o tom myslíš?
Battlefield jsem hrál, ale nejsem jeho hardcore fanoušek, abych mohl provádět nějaké srovnání na základě jednoho videa. Koneckonců, jedná se o stejné studio, které stojí za sérií Battlefield, takže jakási podobnost tam prostě bude, ať se to hráčům líbí, nebo ne. Já to ale nijak neřeším, důležité je, abych se pak u finální verze bavil. Atmosféru vývojáři zvládají zatím na jedničku, tak snad nebudou zaostávat se samotnou hratelností. Jediné, z čeho jsem trošku zklamaný, je maximální počet hráčů v jedné bitvě. Čekal jsem rozhodně více než maximální limit 48 hráčů.
Co bys vzkázal našim čtenářům?
Čtěte CSWU.cz, nějak to přežijte do premiéry Star Wars: The Force Awakens a nechť vás provází Síla. ;)
Děkuji Ti za rozhovor a za Tvůj čas :)