UPDATE 1: O víkendu se objevil další vysvětlující článek na serveru Entertainment Weekly, který je známý svými dobrými vztahy s Lucasfilmem. Ačkoli i tentokrát jde o zprávy z nejmenovaného zdroje, v zásadě potvrzuje smířlivější postoje. Přetáčky (spíše tedy dotáčky) byly naplánovány ještě předtím, než bylo zahájeno natáčení - nebylo tedy nařízeno manažery z Disneyho, ale kreativním týmem z Lucasfilmu. Jak bylo vysvětleno i v původním článku níže, tato praxe je u současných velkofilmů běžná věc, která má tvůrcům pomoci doladit jejich záměr. Dle článku, jak už bylo řečeno výše, se má jednat spíše o dotáčky, tj. hlavně o doplnění již existujících scén za účelem prokreslení děje či jednotlivých postav (byť k nějakým změnám v existujícím střihu dojde). Nejde tedy primárně o přetáčení existujícího materiálu, aby byl v lehčím tónu (a už vůbec ne o 40 % natočeného materiálu, jak některá média tvrdila!). Film je a stále má být v pochmurnějším tónu válečného filmu.
UPDATE 2: Kromě toho článek na EW.com odhalil, že zprávy tvrdící, že režisér a scenárista Christoher McQuarrie (Obvyklí podezřelí, Mission: Impossible - Národ grázlů) bude mít tyto dotáčky na starosti, nejsou pravdivé. McQuarrie se sice okrajově podílel na drobných úpravách scénáře, ale tím jeho úloha na Rogue One skončila. Zato bylo potvrzena spolupráce s režisérem a scenáristou Tonym Gilroyem (Michael Clayton, série o Jasonu Bourneovi), který má na příběhu spolupracovat novými dialogy a na letní dotáčky má sloužit jako režisér druhého štábu. Server The Hollywood Reporter následně přispěchal se zprávou, že na přetáčky má také štáb posílit Simon Crane, koordinátor kaskadérů, který je známý prací na filmech jako Statečné srdce, Zachraňte vojína Ryana, nebo Na hraně zítřka, což jsou snímky, kde o bitevní vřavu rozhodně nebyla nouze.
PŮVODNÍ ČLÁNEK: Disney vyžaduje přetočení scén z Rogue One: A Star Wars Story; údajně totiž dostatečně nenavazují na Epizodu IV (Nová naděje). Ačkoli je takový postup po prvním sestřihu filmu docela běžná věc, tak si tato skutečnost získala více pozornosti, než v případě Epizody VII.
Samotná citace kritiky k filmu (z neuvedeného zdroje magazínu The Hollywood Reporter) zní přibližně takto:
„Děj probíhá časově nejblíž k původní trilogii filmů. Odehrává se přesně před „Novou nadějí“ a směřuje až k deseti minutám před počátkem Epizody IV. Film musí mít podobný ráz!“
Z kritiky lze vycítit nespokojenost s dosavadním vzezřením filmu. Již podle traileru se mnohým jeví jako opravdu nejtemnější ze všech dosavadních Star Wars filmů. Ačkoli jisté sounáležitosti s ostatními filmy Rogue One dosahuje především přítomností známé Mon Mothmy, obávané zbraně Hvězdy smrti, císařovy gardy, nebo stále mizernou muškou stormtrooperů, která je v průběhu časů a věků neměnná, poznámka z vyšších pozic Disneyho poukazuje na skutečnost, že představa tvůrců Rogue One se zcela neshoduje s představami vyšších zástupců společnosti Disney. Na povrch vyplynuly i obavy fanoušků, aby se středem Star Wars vesmíru nakonec nestal výdělek (především jako reakce na fakt, že se Epizoda VII stala třetím nejvýdělečnějším filmem všech dob).
Podle některých zdrojů se dosavadní Rogue One jeví téměř jako válečný film a cílem přetočení některých scén má být pozvednutí a odlehčení jeho celkového rázu. Objevily se dokonce další zprávy (opět ovšem z nejmenovaného zdroje), že přetáčky slouží i k natočení scény či scén s mladým Hanem Solem, které otevřou dveře nadcházejícímu spin-offovému filmu o našem oblíbeném pašerákovi.
Nicméně je také patrné, že Rogue One končí pouhých deset minut před tím, než začíná Nová naděje. Díky tomu můžeme s napětím vyčkávat, nebude-li součástí filmu také Leia, kterou jsme mohli spatřit také v druhé řadě seriálu Star Wars Povstalci. Otevírají se tak dveře mnohým spekulacím a teoriím, které snad potvrdí či vyvrátí samotný film.